مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 04:352020-12-27ورزشي

گفتگوی مهر با شطرنج باز ایرانی که در بازی «مرگ» قهرمان جهان شد


شطرنج باز 10 ساله ایران که طی دو هفته گذشته صاحب دو عنوان قهرمانی در آسیا و جهان شد، می گوید دوست دارد روزی برسد که بتواند جا پای نابغه نروژی شطرنج جهان یعنی «مگنوس کارلسن» بگذارد.

- شطرنج باز 10 ساله ایران که طی دو هفته گذشته صاحب دو عنوان قهرمانی در آسیا و جهان شد، می گوید دوست دارد روزی برسد که بتواند جا پای نابغه نروژی شطرنج جهان یعنی مگنوس کارلسن بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مسابقات شطرنج رده های سنی جهان که به صورت آنلاین و به میزبانی گرجستان در جریان بود در حالی هفته گذشته به پایان رسید که تیم نوجوانان ایران بعد از آمریکا و هند و بالاتر از روسیه عنوان سوم این رقابت ها را از آن خود کرد.

تاثیرگذارترین عامل در این عنوان سومی شطرنج ایران، سینا موحد بود که با قهرمانی خود تنها مدال طلا را برای تیم هفت نفره کشورمان به دست آورد.

موحد در حالی طلای رده سنی زیر 10 سال این دوره رقابت ها را از آن خود کرد که دقیقاً یک هفته پیش از آن و از حضور در مسابقات آسیایی رده های سنی هم صاحب مدال طلا شده بود و بدین ترتیب در طول کمتر از دو هفته اولین قهرمانی های خود در آسیا و جهان را به ثبت رساند.

موحد که تنها با یک باخت و در بازی مرگ یا همان رستاخیز یا آرماگدون قهرمانی مسابقات رده های سنی جهان را در رده سنی زیر 10 سال از آن خود کرد از هفت سالگی و بعد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی مهر با شطرنج باز ایرانی که در بازی «مرگ» قهرمان جهان شد

گفتگوی مهر با شطرنج باز ایرانی که در بازی «مرگ» قهرمان جهان شد