مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 04:552020-12-26اجتماعي

سازه ناایمن پاساژهای حجت(ع) و موسی بن جعفر(ع) قم


یکی از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: اسکلت پاساژهای قم به دو دسته پر خطر و کم خطر تقسیم می شود که سازه پاساژهای حجت و موسی بن جعفر در برابر زلزله مقاوم نیست.

- احمد پویا منش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شرایط نامناسب برخی پاساژهای قم از نظر ایمنی در برابر خطرات احتمالی، گفت: مجری بحث ایمنی و بهداشت در مجتمع های تجاری قم تا قبل از بهره برداری و در حین اجرا بر عهده نظام مهندسی ساختمان و طبق مقررات کلی ساختمان ها این وظیفه بر عهده ناظرین مهندس در رشته های معماری، عمران، برق و مکانیک است، اما پس از بهره برداری این وظیفه بر عهده شهرداری و سازمان آتش نشانی است.

کارشناس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: ایمنی و تناسب دسترسی ها و خیابان های اطراف پاساژ، مطابقت عرض ورودی پاساژها با استاندار جهانی که 6 متر است، استاندارد بودن فضاسازی ها و ورودی و خروجی پاساژها برای مواقع خطر مثل زلزله و آتش سوزی و عدم لغزندگی پله ها از جمله موارد ایمنی در حوزه معماری است که اجرا و نظارت بر آن وظیفه مجموعه نظام مهندسی است.

ورودی مجتمع تجاری صفاییه برای معلولان نامناسب است وی با اشاره به اینکه شیب رمپ ورودی پاساژها برای عبور و مرور معلولین نباید بیش از 8 درصد باشد، ادامه داد: شیب رمپ ورودی مناسب سازی شده مجتمع تجاری صفاییه برای مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازه ناایمن پاساژهای حجت(ع) و موسی بن جعفر(ع) قم

سازه ناایمن پاساژهای حجت(ع) و موسی بن جعفر(ع) قم