مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 13:402020-12-23اقتصادي

راه اندازی بانک خون بند ناف در لامرد


مسئول جهاد دانشگاهی شهرستان لامرد از راه اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در جهاد دانشگاهی این شهرستان خبر داد.

- مهدی علی پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: خون بند ناف که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می شود، غنی از سلول های بنیادی است، سلول های بنیادی خون بندناف همانند سلول های بنیادی خون ساز مغز استخوان قادر به ساخت انواع سلول های دیگر به ویژه سلول های خون ساز می باشد و ذخیره خون بندناف یک سرمایه مهم و ضمانتی برای آینده سالم فرزندان است.

وی افزود: امروز ذخیره خون بندناف برای درمان بیمارهایی با منشأ خونی مانند انواع سرطان های خون، لوسمی، تالاسمی، کم خونی های مادرزادی و بیماری های نقص سیستم ایمنی استفاده می شود.

مسئول جهاد دانشگاهی شهرستان لامرد ادامه داد: پدران و مادران که دغدغه زندگی سالم فرزندشان رادارند با ذخیره خون بندناف او در بدو تولد، می توانند او را در مسیر آینده ای روشن قرار دهند زیرا یک انتخاب درست و یک عمل هوشمندانه باعث می شود که یکی از مهم ترین دغدغه های پدر و مادر رفع شود.

علی پور خاطرنشان کرد: اگر امکان جمع آوری و ذخیره سازی این سلول ها فراهم شود، همواره منبعی غنی از سلول های بنیادی خون ساز را در اختیارداریم که می توانند در بیماری هایی که منشأ خونی داشته و موجب ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی بانک خون بند ناف در لامرد

راه اندازی بانک خون بند ناف در لامرد