مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 06:452020-12-23فرهنگي

دست هنرمندان در پرداختن به قهرمانان ملی باز نیست/ فرار از کلیشه ها


سیروس همتی معتقد است هرچقدر قهرمانان ملی ما انسانی تر و زمینی‎تر به تصویر کشیده شوند به همان اندازه شخصیتشان برای مخاطبان باورپذیرتر و جذاب تر خواهد بود.

- سیروس همتی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر و در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی درباره جای خالی مفاخر و قهرمانان ملی در عرصه هنرهای نمایشی و چالش های پرداختن به چنین مضامینی عنوان کرد: در زمینه پرداختن به زندگی قهرمانان ملی کشور علاقه زیادی از جانب نویسندگان و کارگردانان حوزه تئاتر وجود دارد اما متاسفانه دست هنرمندان ما در پرداختن به چنین سوژه هایی باز نیست و آزادی عمل کمتری نسبت به مضامین دیگر دارند.

به عنوان نمونه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی حتماً ویژگی های منحصر به فردی داشته اند که دست گذاشتن روی آنها قابلیت نمایشی دارد.

البته هنرمندان ما متوجه این موضوع هستند که برخی از سوژه ها حساسیت برانگیز هستند اما برخورد نامناسب برخی از مسئولان باعث دل زده شدن آن ها در پرداختن به زندگی قهرمانان ملی ما می شود.

وی ادامه داد: حتی کارگردانان ما هم وقتی متن هایی که در اختیارشان قرار داده می شود بسته و محدود و کلیشه ای هستند از روی صحنه بردن آنها فرار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست هنرمندان در پرداختن به قهرمانان ملی باز نیست/ فرار از کلیشه ها

دست هنرمندان در پرداختن به قهرمانان ملی باز نیست/ فرار از کلیشه ها