مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 10:202020-12-22اقتصادي

جمع آوری 1235 لاشه پرنده در تالاب میقان/ آنفلوانزای پرندگان در تالاب مهار شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، استان مرکزی در سال 95 با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مواجه بوده و بیش از 2400 قطعه لاشه پرنده در تالاب میقان جمع آوری و دفن شده است.

امسال نیز از اواخر آبان ماه شیوع بیماری آنفلوانزای در این تالاب تأیید شده و اقدامات لازم از جمله تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه و مدیریت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان صورت گرفت.

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار کرد: تاکنون 1235 لاشه پرنده از تالاب میقان جمع آوری و دفن بهداشتی شده اما خوشبختانه میزان تلفات در یک هفته اخیر رو به کاهش است.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تاکنون هیچ موردی از انتقال بیماری در واحد های مرغداری و طیور روستایی گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه پایش های روزانه از مرغداری ها انجام می شود، گفت: در سایر آبگیرها و سدهای سطح استان نیز هیچ تلفات مشاهده نشده و این بیماری در تالاب میقان مهار شده است.

شانقی تصریح کرد: برای تمام پرسنل محیط زیست و دامپزشکی که در زمینه جمع آوری فعالیت می کنند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون آنفولانزا انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری 1235 لاشه پرنده در تالاب میقان/ آنفلوانزای پرندگان در تالاب مهار شد

جمع آوری 1235 لاشه پرنده در تالاب میقان/ آنفلوانزای پرندگان در تالاب مهار شد