مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 09:552020-12-21اجتماعي

جنگلی از جنگل زاگرس در کویر یزد


جنگل باغ شادی خاتم از رویشگاه های جنگلی ایرانی تورانی و جزو جاذبه های زیست محیطی استان یزد است که با توجه به تنوع گیاهی و جانوری بسیار قابل توجه، - ایسنا/یزد جنگل باغ شادی خاتم از رویشگاه های جنگلی ایرانی تورانی و جزو جاذبه های زیست محیطی استان یزد است که با توجه به تنوع گیاهی و جانوری بسیار قابل توجه، هر ساله گردشگران زیادی به سوی خود جلب می کند.

بخشی از عرصه های جنگلی مرز استان های یزد و فارس که در جنوبی ترین محدوده استان یزد واقع در شهرستان خاتم قرار دارد، از سال 1386 با مساحت 29 هزار و 368 هکتار به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

موقعیت خاص جغرافیایی و شرایط نسبتاً مساعد محیطی در این ناحیه، رویشگاه های جنگلی و مرتعی متنوعی از انواع رویش های بخش کوهستانی ایران و تورانی را به وجود آورده که تراکم و تنوع این رویش ها در آن قابل توجه است.

این منطقه علاوه بر قرار داشتن در منطقه خشک و بیابانی استان یزد به دلیل دارا بودن اکوسیستم های جنگلی و وجود گونه های خاص، دارای مناظر بدیع و چشم اندازهای زیباست و هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

مجموعا در منطقه جنگل باغ شادی، هشت تیپ گیاهی با گستره وسیع شامل چهار تیپ جنگلی و چهار تیپ مرتعی مشجر و همچنین دو تیپ گیاهی با وسعت محدود رویش دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگلی از جنگل زاگرس در کویر یزد

جنگلی از جنگل زاگرس در کویر یزد