مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 08:402020-12-19سياسي

فراخوان علی اف به کشورهای دوست درباره قره باغ


الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان گفت : می خواهم از رهبران کشورهای دوست درخواست کنم تا شرکت های آنها بعنوان پیمانکار در بازسازی سرزمین های آزاد شده در قره باغ حضور فعال داشته باشند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایرنا به نقل از سایت ریاست جمهوری آذربایجان نوشت: علی اف روز جمعه طی سخنانی در اجلاس آنلاین شورای سران کشورهای همسود افزود : بودجه مورد نیاز برای امور بازسازی در این سرزمینها را خودمان تامین خواهیم کرد ولی می خواهیم تا در کارهای ساخت و ساز و عمرانی شرکت هایی از کشورهای دوست جلب شوند و در اجرای پروژه های مختلف مشارکت کنند .

اتحادیه کشورهای مستقل یا همسود در دسامبر سال 1991 در یک قرار رؤسای کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین و سپس عضو شدن هشت کشور دیگر، شکل گرفت.

رییس جمهوری آذربایجان اظهار داشت : پس از پایان جنگ در قره باغ سرگرم بررسی حجم خسارت وارده به این منطقه هستیم و در آینده نزدیک کارهای بازسازی و عمرانی آغاز خواهد شد .

وی با اشاره به این که مقدمات این کارها آغاز شده است ، گفت : با این حال در ابتدا با مشارکت کارشناسان بین المللی حجم خسارات وارده به واحد های مسکونی ، بناهای تاریخی و فرهنگی و محیط زیست منطقه را ارزیابی می کنیم و همزمان با آن اجرای پروژه های زیر ساختی آغاز خواهد شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان علی اف به کشورهای دوست درباره قره باغ

فراخوان علی اف به کشورهای دوست درباره قره باغ