مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 16:402020-12-17فرهنگي

«گزارش آشوب» از خونین ترین سال ایران/ مستندساز نباید بی طرف باشد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گیوه چیان کارگردان مستند گزارش آشوب که در بخش جایزه شهید آوینی چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، - گزارش آشوب از خونین ترین سال ایران/ مستندساز نباید بی طرف باشد کارگردان مستند گزارش آشوب معتقد است مستندساز نمی تواند در جریان ساخت اثرش بی طرف باشد و عقایدی دارد که باید از آن ها دفاع کند، اما باید جانب انصاف را رعایت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گیوه چیان کارگردان مستند گزارش آشوب که در بخش جایزه شهید آوینی چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شکل گیری ایده ساخت این مستند گفت: مشغول تحقیق برای اثر دیگری درباره دوران اولیه انقلاب بودم که توجه ام به اتفاقات سال 60 به عنوان خونین ترین سال تاریخ معاصر کشورمان جلب شد.

به نظرم لفظ ترور برای مردم دیگر تکراری جلوه می کند و اگرچه بسیاری از شهدای ترور ما در این سال به شهادت رسیده اند، اما بخش هایی از جزییات حوادث این سال مغفول مانده است.

از آنجایی که 2 حادثه 7 تیر و 8 شهریور معمولاً برجسته شده اند، شاید مردم دقیق نمی دانند که بین این 2 اتفاق ناگوار تنها 2 ماه فاصله بوده است، بنابراین بررسی سال 60 و بسیاری از مناسبت هایی که برایشان سالگرد برگزار می کنیم ضروری به نظر می رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گزارش آشوب» از خونین ترین سال ایران/ مستندساز نباید بی طرف باشد

«گزارش آشوب» از خونین ترین سال ایران/ مستندساز نباید بی طرف باشد