مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 05:502020-12-17اقتصادي

آتشی که از روی ناآگاهی بر درخت 200 هزار دلاری می زنند!


کسانی که از روی ناآگاهی، آتش به جان درختان بلوط منطقه گیلان غرب می زنند، احتمالا هیچ ذهنیتی ندارند که ارزش اکولوژیک یک درخت بلوط با عمر حدود 50 سال، - کسانی که از روی ناآگاهی، آتش به جان درختان بلوط منطقه گیلان غرب می زنند، احتمالا هیچ ذهنیتی ندارند که ارزش اکولوژیک یک درخت بلوط با عمر حدود 50 سال، چیزی نزدیک به دویست هزار دلار است! درختان بلوط هر سال طعمه نادانی افرادی می شوند که ناآگاهانه این سرمایه های عظیم طبیعی را که هدیه ای خداوندی است و نزد ما به امانت گذاشته شده، این چنین نابود می کنند.

اما در این میان هستند افرادی دلسوز که خودخواسته و نه به سفارش هیچ نهاد و ارگانی، آبی بر این آتش های نابودگر می ریزند و از این درختان ارزشمند مراقبت می کنند تا این تراژدی غم بار هر ساله قدری کمرنگ شود.

خانواده آقای باپیریان هم از جمله همین افراد دلسوز هستند که قدر و حرمت این درختان را می دانند و با تلاش های خود از آنها محافظت می کنند.

هر چند که همین اقدامات آنان هم گاه دردسرهایی برایشان به همراه دارد.

و حالا محسن سخا، هنرمند مستندساز که مانند هر ایرانی میهن دوستی از این فجایع تلخ طبیعی اندوهگین است، بهتر دیده به جای هر کار دیگری، دوربینش را روشن کند و دست به کار ساخت فیلمی در این زمینه بشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتشی که از روی ناآگاهی بر درخت 200 هزار دلاری می زنند!

آتشی که از روی ناآگاهی بر درخت 200 هزار دلاری می زنند!