مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 05:302020-12-17اقتصادي

پیش بینی تولید ده تن گوجه فرنگی در گلخانه های شهرستان نیر


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از پیش بینی تولید بیش از ده تن گوجه فرنگی طی فصل جاری در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، رضا ناصری صبح امروز در بازدید از گل خانه های شهرستان نیر اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از ده تن گوجه فرنگی طی فصل جاری در شهرستان نیر تولید شود.

وی افزود: در سال جاری 8 واحد گلخانه ای به مساحت 2 هزار و 163 مترمربع برای تولید سبزیجات، صیفی جات و گیاهان دارویی احداث و به بهره برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر بیان کرد: 4 گلخانه دیگر نیز جهت دریافت تسهیلات ذیل بند الف ماده 52 در سامانه سیتا ثبت و به سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی شده است.

وی ادامه داد: موفقیت در پرورش گوجه فرنگی در گلخانه روستای وله زاقرد بخش مرکزی، نویدبخش آینده روشن این صنعت در شهرستان است.

ناصری بیان داشت: در این گلخانه، رقم سرن کشت شده که رقمی هیبرید و نسبتاً زودرس با عملکرد مناسب است و میوه آن دارای بافت سفت و متراکم با ویژگی انبارداری طولانی می باشد که به همین دلیل برای ارسال به مناطق دوردست مناسب است.

وی تصریح کرد: همچنین این رقم دارای تحمل نسبی به بیماری ویروس موزاییک، فوزاریوم و ورتیسیلیوم بوده و فرم میوه به صورت گرد، به رنگ قرمز تیره با متوسط وزن میوه 190 تا 210 گرم است که در هر خوشه حداقل 5 عدد میوه دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید ده تن گوجه فرنگی در گلخانه های شهرستان نیر

پیش بینی تولید ده تن گوجه فرنگی در گلخانه های شهرستان نیر