مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 06:202020-12-16اقتصادي

نهالکاری و بذرپاشی 13هزار هکتار جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال 13 هزار هکتار از جنگل ها و مراتع استان نهال کاری و بذرپاشی می شود.

- غلامحسین حکمتیان اصل در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: از این میزان 6 هزار هکتار مرتع، 4هزار هکتار جنگل و 3 هزار هکتار گیاه دارویی در سطح استان با نهالکاری و بذرپاشی احیاء و غنی سازی می شود.

وی اظهارکرد: بخشی از این میزان بصورت مشارکتی با مردم و بخشی نیز از محل صندوق توسعه محلی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان اجرا می شود.

در راستای اجرای یان طرح بذر رایگان نیز در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 50 درصد از تعهدات امسال این اداره کل اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون در بیش از 2 هزار و 130 هکتار از اراضی جنگلی استان نهالکاری و بذرپاشی و در یک هزار و 530 هکتار از اراضی مرتعی استان هم برای بهبود وضعیت و حفاظت از اراضی در معرض خطر بذرپاشی شده است.

حکمتیان اصل با بیان اینکه کار بذرپاشی و نهال کاری در مراتع و جنگل های استان تا اسفندماه امسال و در برخی مناطق استان تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد، تصریح کرد: اولویت بذرپاشی و نهال کاری در مراتع و جنگل های است که بر اثر آتش سوزی آسیب دیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهالکاری و بذرپاشی 13هزار هکتار جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد

نهالکاری و بذرپاشی 13هزار هکتار جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد