مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 05:402020-12-16پزشكي

وزارت بهداشت: هنوز داوطلبان تست واکسن کرونای ایرانی مشخص نشده اند


دبیر کمیته ملی اخلاق پژوهش وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هنوز داوطلبان تست واکسن کرونای ایرانی مشخص نشده اند، به ادعای مشابهت واکسن ساخت داخل با نمونه های چینی و روسی واکنش نشان داد.

احسان شمسی کوشکی دبیر کمیته ملی اخلاق پژوهش وزارت بهداشت در گفت وگو با ایلنا درباره مراحل ساخت واکسن کرونا بیان کرد: هر دارو یا واکسنی که بخواهد وارد بازار شود، ابتدا باید یک مرحله را در آزمایشگاه طی کند و بعد از اینکه آن مراحل در آزمایشگاه تمام شد، روی حیوانات آزمایش می شود و بعد از اینکه آزمایش روی حیوانات نتیجه منفی نداشت و در عین حال روی برخی از گونه های حیوانی مثل میمون موثر باشد، بعد از آن روی تعداد کمی از انسان ها آزمایش می شود.

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر یکی از شرکت هایی که تصمیم گرفته در ایران واکسن کرونا بسازد، کارهایی را که باید در مرحله آزمایشگاهی بر روی حیوانات انجام شود را انجام داده به نحوی که توانسته کمیته ملی اخلاق در پژوهش را قانع کند.

تا الان این فرآورده می تواند روی تعدادی محدودی از انسان ها آزمایش شود و برای این کار آن شرکت به همراه تعدادی از اساتید دانشگاه یک پروتکل بالینی در نظر گرفتند.

کوشکی افزود: این پروتکل در فاز یک مورد تایید قرار گرفته و یک سری کارهای دیگری هم آن مجموعه باید انجام دهد و در نهایت سازمان غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: هنوز داوطلبان تست واکسن کرونای ایرانی مشخص نشده اند

وزارت بهداشت: هنوز داوطلبان تست واکسن کرونای ایرانی مشخص نشده اند