مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 03:452020-12-16اقتصادي

زنجان یک هزار و 200 کارگاه مس فعال دارد/ ضربه چکشی کرونا به مس


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: یک هزار و 250 کارگاه مسگری در زنجان فعال است و طبق آمار این کارگاه ها بیشترین ضرر را از کرونا داشتند.

- امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به نام گذاری سال جاری به عنوان سال افزود:  تولیدات در شرایط کنونی با حجم کمی صورت می گیرد و صنعت مس بیشترین خسارت از کرونا را متحمل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات مسگران نبود واحدهای فرآوری مس  است، اضافه کرد: آنچه مسلم است، فروش صنایع دستی به ویژه مس به صورت فصلی است و در ایام عید و فصل تابستان این موضوع به اوج خود می رسد که امسال به علت کرونا بازار مس دچار مشکلات بسیاری شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که باید در حوزه تولیدات مسی مورد توجه قرار گیرد، برندسازی آن است، اضافه کرد: در زنجان کارگاه های سنتی بسیاری در حوزه مس فعالیت دارند که مس را به اسم خود استان ثبت می کنند.

ارجمند بیان کرد: سالانه بیش از 8 هزار تن مس در استان تولید می شود اما به خاطر کرونا حدود 64 میلیارد تومان صنایع دستی زنجان در زنجان دپو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: یکی از روش های موجود در شرایط فعلی استفاده از روش ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان یک هزار و 200 کارگاه مس فعال دارد/ ضربه چکشی کرونا به مس

زنجان یک هزار و 200 کارگاه مس فعال دارد/ ضربه چکشی کرونا به مس