مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 18:052020-12-14اقتصادي

مجتمع 2000هکتاری دست فسندوز میاندوآب به چرخه تولید بازگشت


بعد از نزدیک یک دهه توقف فعالیت از ماه جاری مجتمع دو هزار هکتاری دشت فسندوز میاندوآب به چرخه تولید بازگشت.

- حسام شیرازه محبت در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از مرکز تولید و پرورش آرتمیا در این مجتمع دو هزار هکتاری اظهارکرد: دشت فسندوز در جنوب دریاچه ارومیه و در جوار مدخل زرینه رود به دریاچه واقع شده است که شیلات استان با تغییر کاربری در آن در صدد تبدیل این مکان به استخرهای پرورش آرتمیا است.

وی ادامه داد: فعالیت مجتمع شیلات شهرستان میاندوآب به علت خشکسالی و اجرای سیاست های احیای دریاچه ارومیه در سالیان گذشته متوقف و از چرخه تولید خارج شده بود، با تمهیداتی که اندیشیده شد پرورش آرتمیا در این مجتمع آغاز و این مجتمع به چرخه تولید باز گشته است.

شیرازه عنوان کرد: در مرحله اول 200 هکتار از مجتمع دو هزار هکتار در پرورش آرتمیا فعال شده در سال های بعد به کل مجتمع تعمیم داده خواهد شد، افزود: با توجه به مطالعات انجام گرفته، سالانه در هر هکتار از استخرهای خاکی مجتمع فسندوز 100 کیلو تخم آرتمیا و یک تن نیز بیومس آرتمیا تولید خواهد شد.

فرماندار میاندوآب اضافه کرد: با وجود اینکه سازمان آب در سال 1374 برای پرورش ماهی در این مکان مجوز داده بود ولی به دلیل شرایط دریاچه ارومیه و احیای آن امکان آبرسانی به پروژه و تأمین آب ملغی شد و آب شیرین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجتمع 2000هکتاری دست فسندوز میاندوآب به چرخه تولید بازگشت

مجتمع 2000هکتاری دست فسندوز میاندوآب به چرخه تولید بازگشت