مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 07:252020-12-14سياسي

افکار سنجی از ملزمات مشارکت مردم در تصمیم سازی است


عضو هیات علمی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه افکار سنجی از ملزمات مشارکت مردم در تصمیم سازی و برقراری حکمرانی خوب شهری و منطقه ای است، - ایسنا/گیلان عضو هیات علمی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه افکار سنجی از ملزمات مشارکت مردم در تصمیم سازی و برقراری حکمرانی خوب شهری و منطقه ای است، گفت: نظرسنجی به عنوان یک تکنیک روش شناسی در سنجش افکار عمومی محسوب می شود که علاوه بر امور سیاسی در زمینه های اقتصادی، عقاید مذهبی، رفتارهای فرهنگی و اجتماعی کارایی دارد.

دکتر محمد رحیمی پور، در نشست تخصصی نقش افکارسنجی در سیاستگذاری ها که در پژوهشکده گیلان شناسی به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: شواهد تاریخی نشان می دهد که قدرت افکار عمومی از قرن ها پیش مورد توجه حاکمان و فرمانروایان بوده، سنگ نوشته های هخامنشی به منظور نفوذ در افکار عمومی بوده است.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی گیلان افزود: اصطلاح افکار عمومی اولین بار در قرن 18 و در آغاز انقلاب فرانسه مطرح شد، در اواخر قرن 19 با استفاده از روش نمونه گیری، تحقیقات در زمینه افکار عمومی علمی تر شد.

وی گفت: امروزه سنجش افکار عمومی از نظر قدرت روش شناختی، از پیشرفت های چشمگیری برخوردار است و بسیاری از نتایج انتخابات ها و واکنش های قشری و طبقاتی قابل پیش بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افکار سنجی از ملزمات مشارکت مردم در تصمیم سازی است

افکار سنجی از ملزمات مشارکت مردم در تصمیم سازی است