مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 05:502020-12-12سياسي

متخلفان علمی چه کسانی هستند؟


رییس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه سهم دانشگاه ها در تخلفات علمی بسیار اندک است اما برخی دنبال تخریب وجهه دانشگاه ها هستند، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر حسین سلیمی در گفت وگو با ایسنا، به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش به ارائه گزارشی از وضعیت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی پرداخت و اظهار کرد: اگرچه انحرافات و سواستفاده هایی در عرصه پژوهش وجود دارد اما بدنه اصلی دانشگاه و دانشگاهیان در این زمینه مبری است و دانشگاه ها به سرعت و با قاطعیت بر اساس آیین نامه با این افراد برخورد می کنند.

وی با بیان اینکه آیین نامه ها اجازه اخراج این متخلفان را به دانشگاه ها نمی دهد، تصریح کرد: با این وجود، تنزل پایه استاد یا گرفتن مدرک یک مقطع، کم کردن نمره دانشجو و برخی از موارد مشابه، از جمله مجازات تخلفات پژوهشی در دانشگاه است.

حدود دو یا سه نفر از اساتید ما نیز تخلف پژوهشی داشتند که توبیخ شده و در پرونده آنها درج شد اما دانشگاه ما حدود 600 استاد دارد که از این میان تمام تخلفاتی که طی سه سال گذشته گزارش شده، به حدود پنج استاد بر می گردد.

سهم دستگاه های اجرایی از قرارداد پژوهشی وی در ادامه صحبت های خود بحث بودجه را یکی از مشکلات اصلی پژوهش در دانشگاه ها برشمرد و گفت: مجموعه دانشگاهی کشور یک نقد به این موضوع دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخلفان علمی چه کسانی هستند؟

متخلفان علمی چه کسانی هستند؟