مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 17:552020-12-10اقتصادي

کاشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در عرصه های طبیعی فارس


برای نخستین بار گیاه دارویی مورینگا، به صورت آزمایشی در عرصه های مرتعی شهرستان کازرون کاشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به کاشت این گیاه در سطح 10 هکتار از عرصه های مرتعی بخش کله کنده واقع در منطقه حسین آباد سرمشهد از توابع شهرستان کازرون گفت:این اقدام با همکاری مجری طرح مرتعداری انجام شده و امید است باتوسعه و کاشت این گیاه ارزشمند شاهد افزایش بهره وری موفق این محصول در آینده باشیم.

 عبدالحسن صمد نژاد با اشاره به مقاومت این گیاه در نواحی خشک و نیمه خشک در برابر شرایط کم آبی و سازگار با اقلیم منطقه گفت: این گیاه ضمن داشتن ارزشهای حفاظتی آب و خاک نقش بسزایی در تامین علوفه دام و مصارف دارویی و صنعتی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس اظهار داشت:کاشت و توسعه این گونه ارزشمند و فراهم شدن بستر لازم جهت ایجاد صنایع تبدیلی در آینده موجب اشتغالزایی و افزایش راندمان اقتصادی برای جوامع محلی خواهد داشت .

وی با اشاره به سودآوری تجاری این محصول نیز خاطرنشان کرد: صادرات این گیاه علاوه بر ارزش افزوده برای مرتعداران و روستاییان، موجب ارز آوری اقتصادی در سطح ملی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در عرصه های طبیعی فارس

کاشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در عرصه های طبیعی فارس