مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 08:252020-12-08اقتصادي

سکوت پایان بازار مسگرها


نوای آهنگین بازار مسگرها، نوستالژی بسیاری از کسانی ست که بازار وکیل شیراز مسیر گذر روزانه یا هفتگی شان بود، بازاری که جزیی از اجزای مهم گردشگری نیز محسوب می شد اما اکنون سکوت، - ایسنا/فارس نوای آهنگین بازار مسگرها، نوستالژی بسیاری از کسانی ست که بازار وکیل شیراز مسیر گذر روزانه یا هفتگی شان بود، بازاری که جزیی از اجزای مهم گردشگری نیز محسوب می شد اما اکنون سکوت، بلندترین صدایی است که از آن شنیده می شود.

آنروزها، در گذشته ای نه چندان دور، ورودی بازار شمالی وکیل از یک سر مملو بود از بوی عطر حجره های عطاری و سقط فروشی و خشکباری و از دیگر سو، پر بود از صدای آهنگین چکش های مسگرها؛ هر سو نقطه ای برای دادن نشانی و گرفتن عکس یادگاری.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مسگری یکی از مشاغل و صنایع دستی کهن ایران به شمار می رود، ظروف و اشیای مسی، سهم مهمی در زندگی بشر ایفا کرده است؛ صنعتی هنرمندانه که اکنون نمود آن را می توان در موزه ها دید.

پیشینه ی مسگری در ایران حداقل به پنج هزار سال پیش می رسد و به ظن غالب اولین فلزی که بشر به آن دست یافت، مس بوده و اولین مسکاران ایرانیان بوده اند شیراز و اصفهان و کاشان و کرمان و زنجان هم از مراکز مهم مسگری در ایران به شمار می رفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت پایان بازار مسگرها

سکوت پایان بازار مسگرها