مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 21:252020-12-07سياسي

آنچه از موسیقی مازندران نمی دانید + فیلم


موسیقی نواحی ایران به سبب تنوع قومی، اَشکال و ساختارهای متمایز، متعدد و گسترده ای دارد که این امر به نوعی مخاطب را در هر منطقه با دنیای جداگانه ای از موسیقی مواجه می کند که رسیدن به یک آگاهی نسبی درباره هر کدام مستلزم شناخت زوایای مختلفی از ریشه های قومی، - زبانی و شرایط اقلیمی و زیستی آن مناطق است؛ درواقع این گستردگی تا حدی است که شاید شهرهای مختلف هر استان نیز موسیقی متفاوتی نسبت به سایر مناطق همان استان داشته باشند.

در این گزارش ایسنا به موسیقی استان مازندران بپردازیم.

منطقه ای که موسیقی آن قدمت و کیفیت های بسیاری دارد و در طول زمان پر افت و خیز تاریخی شکل های مختلفی به خود گرفته و سازهای مختلفی وارد آن شده است.

در همین راستا با علی مغازه ای ـ پژوهشگر و مستندساز موسیقی ـ گفت وگو کرده ایم که در صحبت هایش به فرازهایی از تاریخ، جغرافیا و مختصات زیست بومی مازندران به عنوان زمینه های شکل گیری فرهنگ و سنن اجتماعی و فرهنگی و به خصوص موسیقی مردمان مازندان اشاراتی خواهد داشت.

موقعیت جغرافیایی مازندران و تأثیرات آن بر موسیقی این کارشناس موسیقی در ابتدا لازم می داند که گذری به موقعیت جغرافیایی استان مازندران داشته باشد و صحبت خود را با این توضیح آغاز می کند: زمانی که صحبت از موسیقی مازندران می شود، ما با محدوده و بخشی از مناطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه از موسیقی مازندران نمی دانید + فیلم

آنچه از موسیقی مازندران نمی دانید + فیلم