مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 07:502020-12-07اقتصادي

قاچاق چوب آفت جنگل های گلستان


قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب توسط افراد سودجو بدون توجه به اهمیت و کارکرد این عرصه های خدادادی و حفظ و نگهداری آن برای نسل آینده، همچون خوره و آفت به جان جنگل های گلستان افتاده که خروج از این شرایط نیازمند فرهنگ سازی و همت جمعی دستگاه های متولی و نظارتی است.

- گلستان با افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع وسعت، دارای 452 هزار و 185 هکتار عرصه جنگلی است که از نوکنده در غرب استان شروع و تا گلیداغ در شرق استان ادامه دارد که برخی مردم بومی و افراد سودجو به خصوص در اواخر پاییز و زمستان به دلیل بیشترشدن بیکاری فصل ناشی از کاهش فعالیت در مزارع و باغات باحضور در این عرصه ها اقدام به قطع غیرمجاز درختان و قاچاق چوب می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، به گفته کارشناسان، بیکاری و فقر، نبود منابع کافی، قوانین سخت واردات و قیمت بالای چوب و نیز وجود جاده های فرعی در دل جنگل ها زمینه را برای قاچاق چوب فراهم کرده و بسیاری از ساکنان روستاهای محصور در دل جنگل های گلستان به بهانه دسترسی نداشتن به زمین های زراعی و تأمین معاش خود اقدام به تخریب منابع طبیعی و قطع درختان جنگلی می کنند.

کارشناسان منابع طبیعی معتقدند که نابودی منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی، افزایش آلودگی هوا، وقوع سیل، رانش زمین و پدیده گرد و غبار، صدمه به اقتصاد ملی و اشتغال مولد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق چوب آفت جنگل های گلستان

قاچاق چوب آفت جنگل های گلستان