مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 17:252020-12-06اقتصادي

تلف شدن دام روستاییان غیزانیه در محاصره آب باران


دامدارانی که بالا آمدن آب باران در چراگاهی در غیزانیه اهواز ، منجر به تلف شدن دام های آنها شده می گویند به علت عدم اختصاص سهمیه علوفه کافی مجبور بودند به آنجا بروند.

-   عارف زرگانی یکی از دامداران روستای ابویورو است که چند رأس دام خود را بر اثر بالا آمدن آب از دست داده است، وی می گوید: هیچ دستگاه یا مسئولی به کمک ما نیامد تا آنجایی که دام ها را به سمت محلی که ارتفاع آن بالا است منتقل کردیم و  منتظر شدیم تا حجم آب کمی پایین بیاید و سپس کم کم شروع به جا به جا کردن دام هایمان کردیم.

برای تامین علوفه به خارج از روستا کوچ می کنیم وی در رابطه با علت کوچ  از روستا به منطقه ای که علوفه دارد، بیان کرد: نه جهاد کشاورزی در بخش غیزانیه و نه اتحادیه شرکت های تعاونی دامداران در اهواز به ما علوفه کافی نمی دهند به همین دلیل مجبور هستیم برای تهیه مایحتاج علوفه دام به سمت چراگاه کوچ کنیم.

این دامدار عنوان کرد: برای درخواست کمک و تهیه علوفه دام به اتحادیه شرکت های تعاونی دامداران در اهواز مراجعه کردم اما اتحادیه نه تنها حاضر به کمک نشد بلکه از ما درخواست کرد که دام هایمان را پلاک گذاری کنیم.

  زرگانی افزود: این در حالی است که در این شرایط کسی نمی تواند هزینه پلاک گذاری دام را پرداخت کند، یکی از روستاییان 250 رأس دام دارد که برای پلاک گذاری آ ن ها با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن دام روستاییان غیزانیه در محاصره آب باران

تلف شدن دام روستاییان غیزانیه در محاصره آب باران