مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 09:002020-12-05اجتماعي

مرمت تنها چهارسوق چوبی تهران به زودی آغاز می شود


شهردار منطقه 11 از برنامه ریزی مرمت تنها بازارچه چوبی تهران موسوم به چهارسوق چوبی به جا مانده از دوران قاجار خبر داد و گفت: اجرای این پروژه مرمتی تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

- شهردار منطقه 11 از برنامه ریزی مرمت تنها بازارچه چوبی تهران موسوم به" چهارسوق چوبی" به جا مانده از دوران قاجار خبر داد و گفت: اجرای این پروژه مرمتی تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نصراله آبادیان با بیان این که حفظ بافت تاریخی و بناهای به جا مانده از طهران قدیم اهمیت ویژه ای برای مدیریت شهری دارد؛ در توضیح اقدامات انجام شده برای حفاظت از تنها بازارچه چوبی شهر تهران گفت: مرمت چهار سوق چوبی در راستای بند 41و 46 برنامه پنج ساله سوم شهر تهران و اجرای پروژه های کوچک مقیاس محله ای از سوی اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه انجام خواهد شد که طبق هماهنگی با سازمان نوسازی شهر تهران و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و مشارکت اداره بافت تاریخی شهر تهران به زودی آغاز می شود.

آبادیان افزود: این بنا که از دوران قاجار به جا مانده و بیش از 120 سال عمر دارد ؛ تنها چهارسوق چوبی شهر تهران است که برای ساخت آن و حفاظت بنا از پیزور که لایه ای از الیاف خرما است؛ استفاده شده.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت تنها چهارسوق چوبی تهران به زودی آغاز می شود

مرمت تنها چهارسوق چوبی تهران به زودی آغاز می شود