مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 08:252020-12-05اقتصادي

نصب رایگان 50 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای سردشت


50 دستگاه آبگرمکن خورشیدی با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال برای 2 روستای واقع شده در مناطق جنگلی این شهرستان مرزی به صورت رایگان نصب و راه اندازی شد.

- اقصی نخشی پور در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه آبگرمکن های خورشیدی می تواند 70 درصد استفاده از سوخت های فسیلی را کاهش دهد، اظهار داشت: با توجه به اینکه سردشت دارای بیش از 300 روز آفتابی و روستاهای سخت گذر و دورافتاده است از ظرفیت مناسبی برای نصب این نوع آبگرمکن برخوردارست.

وی تصریح کرد:  با احتساب این 2 روستا در 10 روستا دارای منطقه جنگلی بیش از 250 آبگرمکن به صورت کاملا رایگان از سوی اداره منابع طبیعی توزیع و نصب شده است.

فرماندار سردشت یادآور شد: این تعداد آبگرمکن خورشیدی در 2 روستای شندره و سارتکه از توابع بخش مرکزی این شهرستان که در منطقه ای کاملا جنگلی واقع شده نصب و راه اندازی شده است.

نقشی پور اضافه کرد: هزینه خرید، حمل، نصب و راه اندازی این دستگاه ها از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی و صیانت از جنگل های زاگرس هزینه شده است.

فرماندار سردشت اضافه کرد: نصب و راه اندازی این تعداد آبگرمکن خورشیدی در راستای  اجرای طرح تغییر الگوی مصرف سوخت مناطق جنگلی برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان جهت تامین سوخت و استفاده بهینه از انرژی انجام گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب رایگان 50 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای سردشت

نصب رایگان 50 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای سردشت