مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 06:452020-12-05پزشكي

شناسایی 708 بیمار مبتلا به HIV در همدان/ زنگ خطر برای زنان و دختران


کارشناس مسوول بیماری ایدز معاونت بهداشتی همدان از شناسایی 708 بیمار مبتلا به HIV در همدان در همدان خبر داد و گفت: با افزایش ابتلا بیماری از رابطه جنسی محافظت نشده، - محمد میرزایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به هفته اطلاع رسانی بیماری HIV در کشور اظهار کرد: اول دسامبر برابر 11 آذرماه روز جهانی ایدز نامگذاری شده و با توجه به اهمیت اطلاع رسانی این بیماری در کشور هفته ای به این نام از 11 تا 18 آذرماه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار ویروس HIV در سال 1981 میلادی در دنیا انتشار یافت و سال 1983 عامل بیماری شناخته شد گفت: متاسفانه در حال حاضر  این بیماری در سراسر دنیا انتشار یافته و بیش از 70 میلیون نفر مبتلا شده اند.

کارشناس مسوول بیماری ایدز معاونت بهداشتی همدان با اشاره به اینکه تقریبا قریب به 40 میلیون نفر در دنیا با HIV زندگی می کنند افزود: سه راه اصلی انتقال بیماری وجود دارد که مهمترین و نخستین آن، تماس جنسی محافظت نشده است.

وی با اشاره به اینکه ویروس HIV در اثر تماس جنسی از طریق ترشحات از فرد بیمار به فرد سالم منتقل می شود گفت: این تماس می تواند از یک مرد مبتلا به زن سالم، از زن مبتلا به مرد سالم و یا افراد هم جنس باز باشد و بیماری منتقل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 708 بیمار مبتلا به HIV در همدان/ زنگ خطر برای زنان و دختران

شناسایی 708 بیمار مبتلا به HIV در همدان/ زنگ خطر برای زنان و دختران