مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 06:002020-12-05سياسي

توسعه مناطق آزاد مستلزم داشتن میزتخصصی زیرمجموعه ریاست جمهوری است


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای توسعه مناطق آزاد و ویژه نیاز است تا یک میزتخصصی زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری ایجاد شود نه اینکه به زیر مجموعه وزارت اقتصاد تنزل پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حمیدرضا مومنی در دیدار با نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد مزیت های مختلف در بخش های کوچکی از قلمرو کشور که قابلیت های عمومی کردن ندارند، می توانند مناطق آزاد را از سایر قلمرو حاکمیتی برجسته تر کند، بیان داشت: معافیت های مالیاتی، قوانین خاص گمرکی و اخذ ویزا و قوانین کار اتباع خارجی از جمله مواردی است که می تواند بخش قابل توجهی از نیاز اقتصاد کشور را نیز برطرف کند.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با انتقاد از نبود زیرساخت ها در تمامی مناطق آزاد در بدو تاسیس به جز کیش، گفت: منطقه آزاد قشم در بدو تاسیس با 50 میلیون تومان و یک کانکس راه اندازی شد که این بودجه و این زیرساخت بدون هیچ پشتوانه علمی، برنامه ای و عملیاتی، نمی تواند قابلیت رقابت با مناطق آزاد کشورهای همجوار که با امکانات و اختیارات و قوانین ثابت اداره می شوند را داشته باشد.

وی قشم و جبل علی را دو منطقه آزاد همسن ولی با قوانین و مقررات، زیرساخت ها، اختیارات و مدیریت های گوناگون ذکر کرد و یادآور شد: تنها وقتی می توانیم انتظار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه مناطق آزاد مستلزم داشتن میزتخصصی زیرمجموعه ریاست جمهوری است

توسعه مناطق آزاد مستلزم داشتن میزتخصصی زیرمجموعه ریاست جمهوری است