مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 07:502020-12-03سياسي

«تاکایف»: ما مصمم به برگزاری انتخابات شفاف و منصفانه هستیم


«نورسلطان »مصمم به برگزاری انتخابات شفاف، منصفانه پارلمانی و شوراهای محلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان در نشست مجازی سازمان پیمان امنیت جمعی با اشاره به انتخابات آتی پارلمانی و شوراهای محلی در این کشور خاطرنشان کرد که رویدادهای مهم سیاسی به صورت شفاف و عادلانه برگزار خواهند شد.

رییس جمهور قزاقستان در این مورد گفت: به تمام نیروهای سیاسی این کشور برای آمادگی به انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی وقت کافی داده شده و اصلاحات بی سابقه دموکراتیک با هدف توسعه سیستم چند حزبی و رقابت سیاسی، افزایش فعالیت مدنی، مورد اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: به طور ویژه در سطح قانون گذاری نهاد مخالفان پارلمانی ثبت و سهمیه 30 درصدی معرفی زنان و جوانان در لیست های حزبی محقق شده است.

تاکایف خطاب به شرکت کنندگان این نشست گفت: به حمایت شرکای خود امیدواریم و اعزام ناظران از کشورهای شما و همچنین مجمع پارلمانی جامعه همسود و سازمان پیمان امنیت جمعی را انتظار داریم.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در این نشست خاطرنشان کرد که ثبات سیاسی که توسط نخستین رییس جمهور قزاقستان ایجاد شده و از سوی رییس جمهور فعلی این کشور به طور بسیار موثر پشتیبانی می شود، موفقیت بزرگی است که به تقویت دولت قزاقستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تاکایف»: ما مصمم به برگزاری انتخابات شفاف و منصفانه هستیم

«تاکایف»: ما مصمم به برگزاری انتخابات شفاف و منصفانه هستیم