مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 05:052020-12-03پزشكي

انتقال ایدز در 47 درصد مبتلایان از طریق رابطه جنسی پرخطر


کارشناس اچ آی وی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: 47درصد از مبتلایان ایدز در سال 98 از طریق رابطه جنسی پرخطر گرفتار بیماری شده اند.

- ایسنا/مازندران کارشناس اچ آی وی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: 47درصد از مبتلایان ایدز در سال 98 از طریق رابطه جنسی پرخطر گرفتار بیماری شده اند.

فاطمه شعبانی با بیان اینکه عفونت اچ آی وی یک بیماری قابل کنترل است، گفت: ایدز همچنان پس از حدود 40 سال به عنوان یکی از مهم ترین مسائل بهداشت عمومی در تمام دنیا و ایران مطرح است.

وی بیان کرد: شعار روز جهانی ایدز همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک است و نقش مهم همه ما را در پذیرش این مسئولیت اجتماعی، حتی به اندازه قدمی کوچک در برنامه های کنترل اچ آی وی بیش از پیش پر رنگ تر می کند.

کارشناس اچ آی وی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: مطابق روش های آماری تخمین زده می شود که 60هزار و 431 نفر در کشور مبتلا به اچ آی وی هستند.

وی ادامه داد: براساس نظام جامع مدیریت داده های الکترونیک اچ آی وی کشور، تا پایان سال 1398 از بین افراد مبتلا به اچ آی وی شناسایی، ثبت و گزارش شده 22هزار و 330 نفر زنده هستند، که از این تعداد 15 هزار و 949 نفر برای دریافت خدمات به مراکز ارائه دهنده خدمت مراجعه می کنند و تعداد 14 هزار و402 نفر تحت درمان قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال ایدز در 47 درصد مبتلایان از طریق رابطه جنسی پرخطر

انتقال ایدز در 47 درصد مبتلایان از طریق رابطه جنسی پرخطر