مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 21:202020-12-02سياسي

روانشناسی معنوی یا دینی و مذهبی کدامیک؟


روانشناسی معنوی چیزی فراتر از مشاوره دادن با رویکرد دینی خاصی است و به طور کلی همه مذاهب می توانند براساس آموزه های خود از آن استفاده کنند.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: روانشناسی معنوی چیزی فراتر از مشاوره دادن با رویکرد دینی خاصی است و به طور کلی همه مذاهب می توانند براساس آموزه های خود از آن استفاده کنند.

مریم کاووسی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از نظر علم روانشناسی پرداختن به بُعد روحانی و معنوی وجود، لازمه ارتقای سلامت روان است که در همین راستا شاخه ای به عنوان روانشناسی معنوی شکل گرفته است که در جلسات درمان بیشتر به معنویات می پردازد و از این طریق تلاش می کند تا به سلامت روان افراد کمک کند.

وی افزود: روانشناسی معنوی چیزی فراتر از مشاوره دادن با رویکرد دینی خاصی است و به طور کلی همه مذاهب می توانند براساس آموزه های خود از آن استفاده کنند.

کاووسی عنوان کرد: در حقیقت روانشناسی معنوی شاخه ای مدرن از روانشناسی است که به عنوان روانشناسی فراشناختی شناخته می شود و در چارچوب علم به ابعاد متعالی و معنوی انسان نیز می پردازد.

این روانشناس تصریح کرد: در روانشناسی معنوی به مسائلی مانند بررسی میزان رشد معنویت در فرد، بررسی تجارب معنوی خاص مانند احساس ارتباط گرفتن با خدا یا یک نیروی برتر در جهان، بررسی تجارب عرفانی، پرداختن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روانشناسی معنوی یا دینی و مذهبی کدامیک؟

روانشناسی معنوی یا دینی و مذهبی کدامیک؟