مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 13:052020-12-02دانش

زنان سیستان و بلوچستان و کارآفرینی


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سمیرا صفرپور؛ چیزی که زیاد میشنویم این است که در سیستان و بلوچستان عمده مشکل بیکاریست اما باید دید چه ظرفیتهای دد استان مغفول مانده است.

- با توجه به اینکه صنایع دستی ایران مورد توجه دیگر کشور هاست چه خوب میشد موسسات و استارتاپ ها این هنرمند ها را شناسایی کنند و از هنر آن ها بهره ببرند و خود این زنان هم از دست خود بخورند و کمک حال همسر خود و الگویی شوند برای دیگر زنان جامعه.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، سمیرا صفرپور؛ چیزی که زیاد میشنویم این است که در سیستان و بلوچستان عمده مشکل بیکاریست اما باید دید چه ظرفیتهای دد استان مغفول مانده است.

وقتی اولین بار به این استان آمدم توانستم بدون هیچ آمارگیری و اطلاعات دقیق بفهمم که اینجا شغل اکثر افراد تاکسی رانی است، بطوریکه هر شخص که ماشین داشت از آن برای کسب درآمد استفاده میکرد .

همچنین وقتی برای اردوهای جهادی به روستاها و مناطق اطراف سیستان رفتیم، آنجا بیکاری حتی بیشتر هم بود.

مردان و زنانی که در گذشته به شغل کشاورزی و دام داری مشغول بودند به علت خشکسالی و کمبود آب شغل اصلی خود را از دست داده بودند .

عده ای از آنها به شهر میرفتند برای تاکسی رانی،عده ای دیگر به شهر ها و استان های دیگر و عده کثیری که اکثرا جوان بودند بیکار و گرفتار شده به اعتیاد و زندگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان سیستان و بلوچستان و کارآفرینی

زنان سیستان و بلوچستان و کارآفرینی