مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 09:002020-12-02اقتصادي

دامپزشکی حذف گله های مرغ تخمگذار را برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان ابلاغ کرد


دامپزشکی برای مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در تعدای از استانها مشاهده شده حذف گله های مرغ تخمگذار با سن بیش از 70 هفته را ابلاغ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، رییس سازمان دامپزشکی در نامه ای به معاونت امور دام وزارت جهاد، خواستار حذف تمام گله های مرغ تخم گذار تجاری با سن بالای 70 هفته و بالاتر به منظور کاهش تراکم واحدهای مرغداری جهت جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان شد.

در این نامه آمده است برای اجرای این طرح 7 استان عمده تولیدکننده، در اولویت هستند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است: احتراماً در ارتباط با شرایط کنونی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور، موارد زیر جهت استحضار و اقدام مقتضی به عرض می رسد.

1- با شروع موج 1399-1400 بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه کانون پرندگان حیات وحش در استان های مرکزی، اردبیل و مازندران تأیید تشخیص گردیده و توجه به جغرافیای این کانون ها بیانگر فعالیت ویروس عامل بیماری در سرتاسر کشور می باشد که می تواند سبب بروز مشکلات جدی در طیور بومی و مهمتر از آن فارم های صنعتی (به ویژه اجداد، مادر، تخمگذار تجاری و پرورش پولِت گردد.

2- کاستن از تراکم واحدهای صنعتی به منظور افزایش اطمینان از اثربخشی اقدامات جاری در مقابله با این بیماری بسیار مهم می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامپزشکی حذف گله های مرغ تخمگذار را برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان ابلاغ کرد

دامپزشکی حذف گله های مرغ تخمگذار را برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان ابلاغ کرد