مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 05:152020-12-01پزشكي

این مواد غذایی مانع تکثیر کروناویروس جدید می شود


نتایج جدید تحقیقات زیست شناسان گیاهی دانشگاه دولتی کارولینای شمالی (NC) نشان می دهد که ترکیبات شیمیایی موجود در برخی غذاها یا نوشیدنی هایی مانند چای سبز، - ایسنا/خراسان رضوی نتایج جدید تحقیقات زیست شناسان گیاهی دانشگاه دولتی کارولینای شمالی (NC) نشان می دهد که ترکیبات شیمیایی موجود در برخی غذاها یا نوشیدنی هایی مانند چای سبز، انگور موسکادین (انگور متعلق به نواحی گرم است و در بخش های مختلف آمریکا یافت می شود) و شکلات تلخ می توانند به یک آنزیم خاص یا پروتئاز در ویروس سارس-کوو-2 (SARS-CoV-2) متصل شده و عملکرد آن را مسدود و از نفوذ آن جلوگیری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال نیوز، دی یو زی، استاد زیست شناسی گیاهی و میکروبی دانشگاه کارولینای شمالی و از محققان این تحقیق می گوید: پروتئازها برای سلامت و زنده ماندن سلول ها و ویروس ها مهم هستند.

اگر پروتئازها مهار شوند، سلول ها نمی توانند بسیاری از عملکردهای مهم مانند تکثیر را انجام دهند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در آزمایشگاه یافتن مواد مغذی در مواد غذایی یا گیاهان دارویی است که مانع از اتصال یا تکثیر ویروس در سلول های انسانی شود.

در این مطالعه، محققان ایالت NC شبیه سازی رایانه ای و آزمایشگاهی ارائه کردند که واکنش به اصطلاح پروتئاز اصلی (Mpro) در ویروس سارس-کوو-2 در برابر برخی از ترکیبات شیمیایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این مواد غذایی مانع تکثیر کروناویروس جدید می شود

این مواد غذایی مانع تکثیر کروناویروس جدید می شود