مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 14:402020-11-30اقتصادي

محموله های نهاده بدون اجازه وزارت جهاد از گمرک خارج شده و به بازار سیاه رفته است


تمامی نهاده های دامی در حال حاضر با ارز چهار هزار و 200 تومانی وارد کشور می شود اما به دست تولیدکنندگان نمی رسد در نتیجه مجبورند نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با قیمت های سرسام آور تهیه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید جواد ساداتی نژاد در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: بخش عمده ای از نهاده ها از بازار آزاد با قیمت های بالا تهیه می شود به تبع محصولات تولیدی نیز با همان سبک و سیاق به مردم فروخته می شود.

وی اظهارداشت: محاسبات نشان می دهد اگر قیمت ارز 25 هزار تومان باشد قیمت هر کیلوگرم مرغ در واحدهای خرده فروشی 35 هزار تومان است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی قیمت مرغ به ازای هر کیلوگرم در بازار به 40 هزار تومان می رسد معنا و مفهوم آن اینکه هیچ اثری از ارز چهار هزار و 200 تومانی در سبد مصرفی خانوار احساس نمی شود.

وی افزود: اعتقاد بر اینکه یارانه از واردات حذف و به انتهای زنجیره منتقل شود یعنی این یارانه یا به تولیدکننده و یا به مصرف کننده داده شود.

ساداتی نژاد در ادامه با یادآوری قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب 24 بهمن 1391 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر پایه این قانون همه اختیارات حوزه کشاورزی بر عهده وزارتخانه است اما از تیر 1398 این اختیارات به وزارت صنعت، مع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محموله های نهاده بدون اجازه وزارت جهاد از گمرک خارج شده و به بازار سیاه رفته است

محموله های نهاده بدون اجازه وزارت جهاد از گمرک خارج شده و به بازار سیاه رفته است