مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 15:352020-11-29پزشكي

کرونا چگونه و تا چه زمانی ریه بیمار را درگیر می کند؟


کرونا لزوما با مشکلات ریوی همراه نیست و درصورت درگیری ریه با این ویروس مدت زمان ابتلا به آن وابسته به بیماری های زمینه ای فرد و ژنتیک او خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسن عادلی بیان کرد: بیماری کرونا دارای عوامل و علائم متفاوتی است و در برخی موارد نیز بدون علائم رشد پیدا می کند و تمام نقاط بدن بیمار درگیر می شود.

وی علائمی همچون تب، سرفه، بی اشتهایی و بدن درد را از عوامل این بیماری برشمرد و افزود: کرونا ممکن است ریه فرد را نیز درگیر کند و علائم ریوی را هم شامل شود، اما قطع به یقین نباید گفت که حتما ریه هم درگیر می شود، چراکه در بسیاری از موارد فرد مبتلا به کرونا هیچ علائم ریوی را مشاهده نکرده و ریه درگیر نشده است.

عادلی اظهار کرد: ریه الزاما درگیر نمی شود اما اگر هم درگیر شد ممکن است علائمی مثل تنگی نفس، درد قفسه سینه، کبودی لب و کبودی انگشت ها را بیمار پیدا کند.

وی درخصوص افرادی که بیشتر در معرض خطر کرونا هستند گفت: افراد بالای 65 سال، مبتلایان به دیابت و افرادی که بیماری زمینه ای ریوی دارند بیشتر در معرض مرگ ومیر هستند، اما برخلاف تصور عامه مبتلایان به آسم چندان مستعد برای کرونا نیستند، در مقابل ناراحتی کلیه، مشکلات قلبی و مشکلات کبد و چاقی مفرط احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا چگونه و تا چه زمانی ریه بیمار را درگیر می کند؟

کرونا چگونه و تا چه زمانی ریه بیمار را درگیر می کند؟