مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 16:552020-11-28پزشكي

زایمان های مناسبتی یک فرهنگ غلط و غیر علمی است


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن انتقاد از فرهنگ غلط و غیر علمی زایمان های مناسبتی، در خصوص عوارض و تبعات آن برای سلامت مادر و نوزاد هشدار داد.

- ایسنا/گیلان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن انتقاد از فرهنگ غلط و غیر علمی زایمان های مناسبتی، در خصوص عوارض و تبعات آن برای سلامت مادر و نوزاد هشدار داد.

دکتر انوش دهنادی مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به خطرات زایمان های مناسبتی و عوارض و تبعات آن، اظهار کرد: اولین و مهمترین اثر در تاریخ مشخص و طبیعی تولد، ایجاد زایمان های زودرس و عوارض خطرناک آن برای سلامتی نوزادان و حتی مادر است.

وی با بیان اینکه انجام تولدهای تقویمی منجر به افزایش آمار زایمان به روش سزارین می شود، گفت: در این خصوص، معاونت های بهداشتی و درمان وزارت بهداشت مکاتباتی با دانشگاه ها داشته اند و بر این اساس، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز به شدت با این مسئله برخورد کرده و همچنین در حوزه درمان نیز با بیمارستانها و پزشکانی که در این زمینه مرتکب قصور شده و برخلاف برنامه و سیاست های اجرایی وزارت بهداشت در حوزه ترویج زایمان های طبیعی و کاهش سزارین های الکتیو اقدام کنند، مطابق دستورالعمل ها برخورد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زایمان های مناسبتی یک فرهنگ غلط و غیر علمی است

زایمان های مناسبتی یک فرهنگ غلط و غیر علمی است