مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 12:002020-11-28پزشكي

شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان وحشی به مازندران رسید


با اعلام نتیجه آزمایش علت مرگ مشکوک تعدادی از پرندگان وحشی در تالاب ازباران شهرستان فریدونکنار، شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان وحشی در مازندران تایید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: نتیجه آزمایشات انجام شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور نشان می دهد که علت مرگ چند بال از پرندگان وحشی در تالاب ازباران شهرستان فریدونکنار ابتلا به بیماری آنفلوانزای پرندگان است.

دکتر سید حسین رضوانی با بیان اینکه هشدارهای لازم به مردم منطقه برای استفاده نکردن از گوشت پرندگان وحشی داده شد، افزود: خوشبختانه به دلیل نظارت مناسبی که بر صنعت طیور استان مازندران می شود، تا به این لحظه هیچ نشانی از بروز آنفلوانزا حاد پرندگان در مرغداری های استان مشاهده یا گزارش نشد.

وی گفت: در شرایط فعلی پرندگان مهاجر وحشی می توانند کانون اصلی ناقل بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان به سایر نقاط استان باشند و از پرورش دهندگان مرغ بومی و اردک و سایر پرندگان خانگی می خواهیم تا از رهاسازی پرندگان خود به داخل مزارع خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تاکید کرد که مراقبت های بهداشتی از مرغداری ها در حال انجام است و هشدارهای لازم نیز مرغداران و دست اندارکاران این صنعت در استان برای چگونگی مراقبت از واحدهای مرغداری داده شد تا ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان وحشی به مازندران رسید

شیوع آنفلوانزا حاد پرندگان وحشی به مازندران رسید