مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 21:402020-11-27بين الملل

منابع محدود ماه جنگ دیگری را ایجاد خواهد کرد


امکان ایجاد درگیری بین دولت ها یا شرکت های خصوصی بر سر منابع محدود ماه دانشمندان را نگران کرده است.

- امکان ایجاد درگیری بین دولت ها یا شرکت های خصوصی بر سر منابع محدود ماه دانشمندان را نگران کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ایندیپندنت، تحقیقات جدید حاکی از اینست که دانشمندان نگران احتمال غارت سریع ماه توسط شرکت های خصوصی برای به دست آوردن منابع ارزشمند آن هستند.

مرکز اخترفیزیک هاروارد و اسمیتسونیان (the Center for Astrophysics Harvard & Smithsonian) در این مقاله جدید می گوید: فقدان سیاست ها و توافق نامه های بین المللی می تواند منجر به تنش، ازدحام بیش از حد و گسترش سریع پروژه های استخراج ماه شود.

آب و آهن از مهمترین و با ارزش ترین موادی هستند که می توان از ماه استخراج کرد که به شرکت ها در ایجاد زیرساخت ها و توسعه کشاورزی کمک خواهد کرد و این موضوع همچنین باعث جلوگیری از صرف هزینه های سنگین برای انتقال این مواد از زمین می شود.

مارتین الویس(Martin Elvis)، ستاره شناس در مرکز اخترفیزیک هاروارد و اسمیتسونیان و نویسنده اصلی این مقاله که در مجله Philosophical Transactions of the Royal Society A منتشر شده است گفت: بسیاری از مردم فضا را مکانی برای صلح و همدلی بین ملت ها می دانند اما مشکل اینجاست که هیچ قانونی برای مشخص کردن کسانی که حق استفاده از منابع ماه را دارند وضع نشده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع محدود ماه جنگ دیگری را ایجاد خواهد کرد

منابع محدود ماه جنگ دیگری را ایجاد خواهد کرد