مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1399 ساعت 07:152020-11-27بين الملل

اخراج 13 نظامی استرالیا در ارتباط با جنایت جنگی در افغانستان


فرمانده ارتش استرالیا از اخراج 13 نظامی این کشور در ارتباط با پرونده جنایت جنگی در افغانستان و کشتار چند غیرنظامی در این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با افزایش فشارهای رسانه ای و سیاسی بر استرالیا در پی اعتراف به قتل 39 غیرنظامی افغان در زمان جنگ افغانستان، ارتش این کشور مجبور به اخراج چند نظامی شد.

به نوشته خبرگزاری ) بر این اساس، نام هیچکدام از نوزده نظامی استرالیایی که این جنایت جنگی را مرتکب شده اند در گزارش ذکر نشده اما همه آنها برای پیگرد قانونی به دادگاه معرفی شده اند.

به نوشته رویترز، ژنرال ریک بِر فرمانده ارتش استرالیا امروز گفت اطلاعیه ای به 13 نفر از نظامیان در حال خدمت در نیروهای ویژه این کشور داده شده که احتمالا منجر به اخراج آنها خواهد شد.

در بخشی از این گزارش همچنین شواهدی ارائه شده مبنی بر اینکه نظامیان استرالیایی در برخی موارد برای زخمی کردن غیرنظامیان افغان از سگ استفاده می کردند.

هفته گذشته نیز ژنرال آنگس کمپبل رییس نیروهای دفاعی استرالیا در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن تأیید گزارش هایی درباره نقش نظامیان کشورش در قتل غیرنظامیان افغان گفت: صادقانه و کاملاً از مردم افغانستان بخاطر رفتارهایی که در گزارش به آن اشاره شده، عذرخواهی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخراج 13 نظامی استرالیا در ارتباط با جنایت جنگی در افغانستان

اخراج 13 نظامی استرالیا در ارتباط با جنایت جنگی در افغانستان