مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 12:052020-11-25پزشكي

هورمونی که با مهار احساس گرسنگی به مقابله با چاقی می پردازد


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که شاید یک هورمون بتواند با مهار احساس گرسنگی، به کاهش وزن کمک کند و به مقابله با چاقی بپردازد.

- پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که شاید یک هورمون بتواند با مهار احساس گرسنگی، به کاهش وزن کمک کند و به مقابله با چاقی بپردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهش جدیدی که در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا (CUIMC) انجام شده است، نشان می دهد یک هورمون که می تواند مصرف غذا را سرکوب کند و احساس سیری را در موش ها افزایش دهد، نتایج مشابهی را در انسان و پستانداران غیر انسان نشان داده است.

شاید بتوان از این هورمون موسوم به Lipocalin-2 یا LCN2 به عنوان یک درمان احتمالی برای افراد مبتلا به اضافه وزن استفاده کرد که سیگنال های طبیعی احساس سیری دیگر در آنها کار نمی کند.

هورمون LCN2 در اصل توسط سلول های استخوان تولید می شود و به صورت طبیعی در موش ها و انسان ها وجود دارد.

پژوهش هایی که روی موش ها انجام شده اند، نشان داده اند که دادن LCN2 به حیوانات در بلندمدت می تواند میزان غذای مصرفی آنها را کاهش دهد و بدون کاهش دادن میزان سوخت و ساز بدن، از افزایش وزن پیشگیری کند.

پریسترا لوآنا پتروپولو (Peristera-Ioanna Petropoulou)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: LCN2، مانند یک سیگنال برای سیری بعد از غذا عمل می کند، مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هورمونی که با مهار احساس گرسنگی به مقابله با چاقی می پردازد

هورمونی که با مهار احساس گرسنگی به مقابله با چاقی می پردازد