مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 10:452020-11-25دانش

بهره مندی از دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاهها برای تقویت کادر علمی مدارس


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر بهره مندی از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه های کشور برای تقویت کادر علمی و آموزشی مدارس تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر تربیت معلم شایسته، در چارچوب مفاد ماده 28 اساسنامه با برگزاری دوره های یک ساله یا بیشتر، شایستگی معلمی آنها را برای خدمت در آموزش و پرورش آماده نماید.

غلامی به بیان ویژگی های دیگر مطرح شده در طرح پیشنهادی خود پرداخت و افزود: با اتخاذ این تدبیر می توان با تکیه بر ظرفیت های دانشگاهی موجود در کشور و دانش آموختگان شایسته ای که هم اکنون آمادگی خدمت دارند، ضمن تأمین نیروی انسانی کارآمد، هزینه ها و زمان مورد نیاز برای تربیت معلم و تأمین کادر وزارت آموزش و پرورش را کاهش داد و این امر می تواند ترغیب به تحصیل در رشته های علوم پایه که بایسته ای مهم و مورد تأکید معظم له است؛ نیز در پی داشته باشد.

به گفته وزیر علوم، افزون بر این با این اقدام می توان بخش مهمی از مأموریت دانشگاه فرهنگیان را علاوه بر پذیرش دانشجو معلم از سطح دیپلم به سمت آموزش شایستگی های معلمی (در بدو ورود و ضمن خدمت) سوق داد و از توسعه غیرکارشناسی آن در جهت رفع نیاز انبوه مقطعی اجتناب نمود.

مراتب برای دستور هرگونه اقدام به استحضار می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره مندی از دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاهها برای تقویت کادر علمی مدارس

بهره مندی از دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاهها برای تقویت کادر علمی مدارس