مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 07:202020-11-25دانش

راهکاری برای توسعه ربات های با قابلیت تشخیص حالت چهره انسان


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تحلیل تصویر چهره با استفاده از فناوری هوش مصنوعی شدند که می تواند حالت چهره را به صورت مستقل از شخص در تصاویر کنترل نشده شناسایی کند و به گفته آنها این روش می تواند محققان را در ساخت ربات های با قابلیت تشخیص حالت .

- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تحلیل تصویر چهره با استفاده از فناوری هوش مصنوعی شدند که می تواند حالت چهره را به صورت مستقل از شخص در تصاویر کنترل نشده شناسایی کند و به گفته آنها این روش می تواند محققان را در ساخت ربات های با قابلیت تشخیص حالت چهره انسان و ارتباط انسان با رایانه یاری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمید صادقی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح شناسایی حالت چهره مستقل از شخص در تصاویر کنترل نشده با اشاره به کاربردهای تحلیل تصاویر چهره در دنیای امروز، گفت: یکی از تحلیل های مهم در چهره، تشخیص یا شناسایی احساسی است که فرد در چهره خود ابراز می کند مانند خشم، تنفر، ترس، شادی، غمگینی، تعجب و عادی که با استفاده از یک دوربین و پردازنده می توان چهره فرد را همواره به صورت خودکار بررسی، حالت چهره آن را شناسایی و برای پزشک ثبت کرد.

وی با بیان اینکه افت کارایی روش های موجود در مواجهه با تصاویر دنیای واقعی (غیر آزمایشگاهی) یا به اصطلاح تصاویر کنترل نشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری برای توسعه ربات های با قابلیت تشخیص حالت چهره انسان

راهکاری برای توسعه ربات های با قابلیت تشخیص حالت چهره انسان