مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 06:052020-11-23سياسي

اثر بخشی ترویج فرهنگ وقف در کاهش آسیب های اجتماعی


سنت حسنه وقف ظرفیت ارزشمندی است که از دیرباز در زمینه های مختلف حمایتگر بوده است و در شرایط کنونی جامعه بهره گیری هدفمند از این ظرفیت برای کاهش آسیب ها اثر بخشی فراوان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در دیدار با رییس کل دادگستری استان خوزستان رییس دادگستری استان به اثر بخشی، ترویج و توسعه فرهنگ وقف در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

خاکباز گفت: سنت حسنه وقف ظرفیت جاری و ارزشمندی است که از دیرباز در زمینه های مختلف گشایش گر و حمایتگر بوده است و در شرایط کنونی جامعه نیز بهره گیری هدفمند و هوشمندانه از این ظرفیت برای کاهش آسیب های اجتماعی تأثیر و اثر بخشی فراوانی دارد.

وی افزود: آثار و برکات موقوفات به خصوص در مسائل فرهنگی و گسترش آموزه های قرآنی باید بیشتر مشهود شود و می توان از این ظرفیت ارزشمند حسنه در راستای موضوعات اجتماعی و مهار و کنترل آسیب هایی چون طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، زنان خودسرپرست و غیره بهره برد که این مهم نیازمند فرهنگ سازی و تشریح آن برای واقفان می باشد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: یکی از شاخص هایی که می تواند در مقوله پیشگیری از وقوع جرایم مؤثر واقع شود، اشاعه فرهنگ وقف است چرا که با نهادینه شدن این سنت حسنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر بخشی ترویج فرهنگ وقف در کاهش آسیب های اجتماعی

اثر بخشی ترویج فرهنگ وقف در کاهش آسیب های اجتماعی