مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 08:552020-11-21اقتصادي

مهاجرت معکوس روستاییان در نتیجه انجام پروژه های آبخیزداری


سرپرست اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خبر از اتمام عملیات آبخیزداری در جنوب پایتخت داد و گفت: مهاجرت معکوس روستاییان و آبخیزنشینان یکی از دستاوردهای مهم اقدامات آبخیزداری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا اکبر استادزاده گفت: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری که با هدف کنترل روان آب ها و تقویت سفره های آب زیر زمینی در جنوب پایتخت واقع در منطقه جنوب آراد بخش فشاپویه شهرستان ری به مرحله اجرا درآمده بود، به اتمام رسید.

سرپرست اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه عملیات آبخیزداری انجام گرفته با اعتبار 3 میلیارد و 700 میلیون تومان و از محل اعتبارات مازاد صندوق توسعه ملی سال 1398 اجرایی شده است، اظهارکرد: این اقدامات شامل احداث سه بند ترکیبی سنگی- ملاتی به حجم 5000 مترمکعب و خاکی 56 هزار مترمکعب و عملیات خشکه چین به حجم 2160 مترمکعب انجام شده است.

وی مهاجرت معکوس روستاییان و آبخیزنشینان را یکی از دستاوردهای مهم اقدامات آبخیزداری برشمرد و تصریح کرد: از آنجایی که در سایه اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری از هدر رفت آب های روان به شدت جلوگیری شده است و موجب تقویت منابع آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی می شود که تمامی این اقدامات رونق تولید و مهاجرت معکوس ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت معکوس روستاییان در نتیجه انجام پروژه های آبخیزداری

مهاجرت معکوس روستاییان در نتیجه انجام پروژه های آبخیزداری