مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1399 ساعت 04:352020-11-19اقتصادي

ماموریت انتحاری 100 میلیون پوندی برای از بین بردن زباله های فضایی


آژانس فضایی انگلستان 12 میلیون پوند برای عملیات پاکسازی فضا که پروژه ای مهم برای از بین بردن زباله های فضایی است و در کل 100 میلیون پوند هزینه دارد و توسط هشت کشور در حال توسعه است اختصاص داده است.

- "ماموریت انتحاری" 100 میلیون پوندی برای از بین بردن زباله های فضایی آژانس فضایی انگلستان 12 میلیون پوند برای عملیات پاکسازی فضا که پروژه ای مهم برای از بین بردن زباله های فضایی است و در کل 100 میلیون پوند هزینه دارد و توسط هشت کشور در حال توسعه است اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، انگلیس به ساخت بخشی از اولین ماهواره حذف زباله فضایی در جهان کمک خواهد کرد.

این ماهواره به منظور حذف زباله های فضایی طراحی شده است.

کار این ماهواره به این صورت است که زباله ها را به جو زمین می کشاند تا آنها را بسوزاند.

شرکت بریتانیایی Elecnor DEIMOS با شرکت سوییسی Clearspac همکاری خواهد کرد تا سیستم کنترل وضعیت مداری را طراحی کند که همزمان که زباله های فضایی را جمع آوری می کند به جهت یابی فضاپیما نیز کمک می کند.

این فضاپیمای 100 میلیون پوندی در سال 2025 پرتاب خواهد شد و نام آن مأموریت انتحاری رباتیک (robotic suicide mission) است که طی آن فضاپپما تمام زباله های فضایی حتی یک قطعه کوچک از زباله فضایی را نیز قبل از بین بردن زباله فضایی و سوزاندن آن زباله و خودش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماموریت انتحاری 100 میلیون پوندی برای از بین بردن زباله های فضایی

ماموریت انتحاری 100 میلیون پوندی برای از بین بردن زباله های فضایی