مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 آبان 1399 ساعت 08:352020-11-16پزشكي

جمع آوری و ذخیره 900 نمونه خون بندناف نوزادان ایلامی


از سال 87 تاکنون 900 نمونه خون بند ناف در استان دریافت و در بانک خون بند ناف رویان ذخیره سازی شده است.

- معصومه بلوچی مسوول بانک خون بند ناف ایلام ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور، خدمت جمع آوری و ذخیره سازی خون بند ناف به عنوان یکی از خدمات بهداشتی و درمانی همچنان بی وقفه ارائه می شود و از سال 87 تاکنون 900 نمونه خون بند ناف در استان دریافت و در بانک خون بند ناف رویان ذخیره سازی شده است.

وی به اهمیت خون بند ناف اشاره کرد و افزود: پتانسیل درمان بیش از 80 نوع بیماری با استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف وجود دارد و در حال حاضر در کشورمان بیماری هایی ک منشاء خونی دارند از جمله انواع سرطان خون، تالاسمی، کم خونی های مادرزادی مانند کم خونی داسی شکل، بیماری های نقص سیستم ایمنی با استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف قابل درمان هستند.

مسوول بانک خون بند ناف ایلام گفت: همچنین این سلول ها در مراحل پس از شیمی درمانی در درمان انواع سرطان ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: سلول های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری های مزمن و حاد هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری هایی مانند پارکینسون، بیماری های قلبی، دیابت، آس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری و ذخیره 900 نمونه خون بندناف نوزادان ایلامی

جمع آوری و ذخیره 900 نمونه خون بندناف نوزادان ایلامی