مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 20:002020-11-11بين الملل

فعالیت هسته ای سعودی و صهیونیستی شفاف شود


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، هرگونه محدودسازی فعالیت صلح آمیز هسته ای را رد کرد و گفت فعالیت هسته ای سعودی و همچنین رژیم صهیونیستی باید شفاف شود و تحت نظارت آژانس انرژی اتمی درآید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجید تخت روانچی روز چهارشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با موضوع گزارش سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار شد، بر نقش مهم انرژی هسته ای در ابعاد مختلف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها تاکید کرد.

وی افزود این موضوع در پیمان منع گسترش سلاح اتمی (ان پی تی) و اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور کامل تصریح شده و یکی از وظایف اساسنامه ای این آژانس، ارتقای استفاده صلح آمیز و تقویت همکاری های بین المللی در این زمینه بین کشورهای عضو است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد جمهوری اسلامی ایران با تلاش و سرمایه گذاری فراوان در این زمینه به دستاوردهای مهمی نائل شده و در حال حاضر از انرژی هسته ای در زمینه های تولید برق، پزشکی، کشاورزی و صنعتی استفاده می کند.

تخت روانچی تاکید کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران، وظیفه راستی آزمایی آژانس طبق اساسنامه باید به نحوی انجام بگیرد که تقویت بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای به عنوان حق مسلم کشورهای عضو تحت الشعاع قرار نگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت هسته ای سعودی و صهیونیستی شفاف شود

فعالیت هسته ای سعودی و صهیونیستی شفاف شود