مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 آبان 1399 ساعت 16:552020-11-11اقتصادي

مجوز احداث کارخانه قند در محوطه چغازنبیل ابطال شد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، گفت: مجوز جهاد کشاورزی برای احداث کارخانه قند در محوطه چغازنبیل باطل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید حکمت اله موسوی عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران دزفول با اشاره به تسطیح حدود پنج هکتار از اراضی محوطه چغازنبیل برای احداث کارخانه قند، اظهار کرد: 330 هکتار از حریم درجه یک چغازنبیل از طرف جهاد کشاورزی به یک فرد واگذار شده بود و سپس یک کارخانه قند در آنجا در سال 97 استعلام گرفت تا بعد از تعیین محدوده احداث شود ولی میراث فرهنگی جواب منفی داد.

وی افزود: سرمایه گذار این کارخانه با وجود تلاش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، حدود پنج هکتار از اراضی را به عنوان تجهیز کارگاه تسطیح کرد و یک دیوار بتنی پیش ساخته موقتی نیز کار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان اینکه دو فقره شکواییه علیه این شرکت در دستگاه قضایی تنظیم شده، گفت: این اراضی در حریم درجه یک چغازنبیل واقع شده اند و براساس ضوابط قانونی تسطیح آنها، ممنوع و غیرمجاز بود.

موسوی افزود: دادگستری به استناد کارشناسی های صورت گرفته برای سرمایه گذار منع تعقیب صادر کرد که احساس می شود نظر دادگستری بر این بوده که این اتفاق و تجهیز کارگاه تزلزلی در بنیان اثر ایجاد نکرده است؛ با این و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز احداث کارخانه قند در محوطه چغازنبیل ابطال شد

مجوز احداث کارخانه قند در محوطه چغازنبیل ابطال شد