مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 آبان 1399 ساعت 02:402020-11-07پزشكي

زگیل تناسلی درمان قطعی ندارد/عارضه سرطانزا در زنان و مردان


یک جراح و متخصص اورولوژی، با اشاره به اهمیت تشخیص زگیل تناسلی، گفت: ویروس پاپیلومای انسانی درمان قطعی ندارد و باید به فکر پیشگیری باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید آراسته، درباره منشأ زگیل تناسلی، افزود: زگیل تناسلی یک بیماری ویروسی ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (hpv) است.

بیش از 170 گونه از این ویروس وجود دارد که حدود نیمی از آنها می توانند باعث بروز عوارض و اختلالات در ناحیه تناسلی در هر دو جنس خانم ها و آقایان شوند.

وی با اشاره به تقسیم انواع ویروس پاپیلومای انسانی به دو گروه کم خطر و پرخطر، توضیح داد: گروه کم خطر معمولاً باعث ایجاد ضایعات پوستی زگیل مانند می شوند، اما عوارض تهدیدکننده سلامت به دنبال ندارند.

اما گروه پرخطر معمولاً با ضایعات قابل مشاهده همراه نیستند، بیشتر در سطوح مخاطی وجود دارند و با بروز برخی انواع سرطان، در ناحیه تناسلی و همچنین در ناحیه حلق و دهان، همراهی دارند.

بنابراین، رعایت کامل اصول بهداشت جنسی و پرهیز از رفتارهای پرخطر جنسی بسیار ضروری است، به ویژه در خانم ها که انواع پرخطر این ویروس می تواند باعث بروز سرطان دهانه رحم شود.

آراسته در ادامه افزود: اگرچه همه موارد سرطان دهانه رحم یا سرویکس به دلیل ابتلاء به ویروس پاپیلومای انسانی نیست، اما مطالعات نشان داده اند که حدود 70 درصد موارد سرطان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زگیل تناسلی درمان قطعی ندارد/عارضه سرطانزا در زنان و مردان

زگیل تناسلی درمان قطعی ندارد/عارضه سرطانزا در زنان و مردان