مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 آبان 1399 ساعت 07:252020-11-07اقتصادي

زادگاه امیرکبیر، خفته در مشکلات


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، روستای هزاوه با همه آوازه اش و با وجود فاصله 18 کیلومتری با اراک با همه زیبایی های طبیعی و طبیعت چشم نوازش و عجین شدن نامش به نام امیرکبیر و زادگاه این مرد بزرگ که نشان از قدمتش دارد باز هم دیده نمی شود و سهمش از توسعه عکس های یادگاری مسوولان و سهمش از عرق ساکنانش هم بهره برداری محصول و کوچ کردن به اراک در فصل سرما است.

روستای خوش آب و رنگ هزاوه مقصد یک عصر پاییزی می شود که در فصل انگور و شیره با ساکنین همکلام شویم و وضعیت این روستای تاریخی و گردشگری را از نزدیک رصد کنیم.

شاید حدود هشت کیلومتر از اراک به سمت روستای هزاوه فاصله گرفتیم که لغزش وسیله نقلیه به دلیل دست اندازهای سطح جاده شروع شد از طرفی باریک بودن عرض جاده هم به مشکل رانندگی اضافه کرد و کمی بی توجهی کافی بود که وسیله نقلیه به سمت جاده خاکی منحرف شود.

بعد از طی کردن جاده پر مسئله به ابتدای روستا رسیدیم و این مجسمه امیرکبیر بود که خود نمایی می کرد، محیط روستا اما، بسیار از ابهت و سازندگی و تفکر زندگی بخش این مرد بزرگ فاصله داشت.

 در فصل سرما جمعیت بسیار کاهش پیدا می کند اسماعیل هزاوه ای یکی از اهالی روستا گفت: فصل و انگور و شیره باعث شده کمی روستا شلوغ تر شود در فصل سرما جمعیت بسیار کاهش پیدا می کند که مهم ترین دلیل آن نبود امکانات است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زادگاه امیرکبیر، خفته در مشکلات

زادگاه امیرکبیر، خفته در مشکلات