مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 آبان 1399 ساعت 14:402020-11-02ورزشي

«کشتی» رشته ای آمیخته با فرهنگ ایرانی/ لزوم تلاش برای نجات ورزش پرطرفدار ایرانی


رشته کشتی، یک رشته پرطرفدار و باستانی در کشور ما محسوب می شود و استان اردبیل در سال های گذشته، چون نگینی در میان تیم های کشور می درخشید و مدال های رنگارنگ توسط پهلوانان کشتی گیر اردبیلی از مسابقات ملی و بین المللی درو می شد.

- خبرگزاری فارس - اردبیل؛ نسیم عالی دانشور: رشته ورزشی کشتی از دیرباز یکی از پرطرفدارترین ورزش ها بین مردم ایران بوده است که ریشه در تاریخ و سنت ایرانی دارد، به طوری که معمولا به عنوان ورزش ملی از آن یاد می شود.

این ورزش از قدیم در زورخانه ها رواج داشته است ولی مسابقات کشتی زورخانه ای تدریجاً به خارج از گود زورخانه منتقل شده و به صورت آزاد و فرنگی گسترش یافته است.

کشور ما ایران، با پهلوانان و قهرمانان تنومندش از سال 1948 در المپیک لندن قدم به صحنه های بین المللی نهاد و به عنوان یک قدرت قابل توجه و درجه اول در دنیا مطرح شد.

سبک های مختلفی از ورزش کشتی در دنیا تمرین می شود اما دو سبک کشتی آزاد و کشتی فرهنگی، تقریبا در تمام کشورهای دنیا به عنوان دو سبک کشتی المپیکی پذیرفته شده است.

کشتی فرنگی یکی از سبک های ورزش کشتی، کشتی فرنگی است که در این سبک از کشتی استفاده از پا برای به زمین زدن حریف و گرفتن پایین کمر ممنوع است اما مابقی قوانین مانند دیگر سبک کشتی یعنی آزاد بوده ولی هر حرکتی که زندگی یا سلامتی حریف را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کشتی» رشته ای آمیخته با فرهنگ ایرانی/ لزوم تلاش برای نجات ورزش پرطرفدار ایرانی

«کشتی» رشته ای آمیخته با فرهنگ ایرانی/ لزوم تلاش برای نجات ورزش پرطرفدار ایرانی