مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 آبان 1399 ساعت 16:252020-11-01سياسي

تاکید بر احترام به ادیان و مذاهب در وبینار اسلام ستیزی در غرب


وبینار اسلام ستیزی در غرب، عصر امروز(یکشنبه، 11 آبان) از سوی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها با همکاری شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد.

- وبینار اسلام ستیزی در غرب، عصر امروز(یکشنبه، 11 آبان) از سوی مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها با همکاری شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدباقر خرمشاد در وبینار اسلام ستیزی در غرب در سخنانی اظهار کرد: اصرار غرب بر تحمیل ارزش های خود بر دیگران از جمله مسلمانان، به گونه ای است که به هر قیمت و زر و زوری انجام می شود.

در واقع همان پناه بردن به روح جنگ های صلیبی در فرانسه و استمرار آن بر یک فضای بنیادگرایی است که توسط لاییک های حاکم بر فرانسه دنبال می شود.

این استاد دانشگاه افزود: لاییک های حاکم بر فرانسه به دنبال این هستند که شکاف بین مسلمانان و غرب را بیش از گذشته کرده تا به خشونت بیانجامد.

اما با توجه به این مساله باید ببینیم راه حل چیست؟ به نظر می رسد راه حل نزدیک، این باشد که رهبران فکری سیاسی فرانسه به نوعی اعتدال گرایی برگردند.

یعنی عقلای سیاسی و فکری فرانسه تلاش کنند برای جلوگیری از خشونت بیشتر، تندروها ضعیف شوند و عرصه برای کسانی که معتدل تر هستند باز شود، این کار شدنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید بر احترام به ادیان و مذاهب در وبینار اسلام ستیزی در غرب

تاکید بر احترام به ادیان و مذاهب در وبینار اسلام ستیزی در غرب